مصاحبه آرشیو خبر ها
خدیرا: برای پول نماندم، عاشق یووه و تورین هستم

خدیرا: برای پول نماندم، عاشق یووه و تورین هستم

 

سامی خدیرا هافبك 32 ساله یوونتوس در گفتگو با دوهفته‌نامه آلمانی Kicker در خصوص افت فصل گذشته‌اش، درونمای حضورش در تیم ملی آلمان و جدیدترین شرایطش در جمع بیانکونری‌ها صحبت کرده است. خدیرا که در یک ماه گذشته در رسانه‌ها همواره یکی از اصلی‌ترین بازیکنان نزدیک به در‌های خروجی باشگاه یوونتوس بوده در گفتگو با قدیمی‌ترین مجله ورزشی کشور آلمان که چندی دیگر تولد یکصد سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت اطمینان داده که فصل آینده نیز در تورین است و برای یووه در رقابت‌های مختلف به میدان خواهد رفت.

 

در فوتبال، كیفیت بازی و شرایط جسمانی اهمیتی به مراتب بیشتر از سن و سال دارد. ورزشكارانی مثل كریستیانو رونالدو و جانلوئیجی بوفون در فوتبال، لبرون جیمز در بسكتبال و تام بردی در فوتبال آمریكایی بهترین مثال و الگو برای تمام ورزشكاران در سرتاسر دنیا دهستند. وقتی جی‌جی با 41 سال سن 45 دقیقه در باشگاه مشغول وزنه زدن است دیگر نمی‌توان معنای عشق او به فوتبال را درك نكرد. تنها كاری كه پس از مشاهده بازیكنانی نظیر او به ذهن خطور می‌كند این است كه: «من هم می‌خواهم مثل او باشم.» بازیكنانی شبیه رونالدو و بوفون بهترین انگیزه برای بازیكنان جوان‌تر هستند.
مصدومیت زانو و عمل قلبم باعث شد تا سال گذشته یكی از بدترین سالهای دوران فوتبالم باشد؛ سالی پر از بدشانسی. از این موضوع خوشحال نیستم. یك جورایی وارد مسیری مارپیچ با شیب رو به پایین شده بودم. نیاز بود تا یكبار دیگر با خودم رو راست باشم و صادقانه از خودم بپرسم آیا هنوز توان ادامه در خودم می‌بینم؟ آیا شرایط جسمانی رو به بهبودی دارم؟ بعد از سنجشی عمیقی پاسخم دادم: «بله. دست‌كم تا زمانی كه در تیمی حضور دارم كه در اندیشه فتح لیگ قهرمانان اروپا است و سال به سال در حال پیشرفت و ارتقاء است صحبت از ادامه ندادن اشتباهی محض است.» در حال حاضر زانوهایم در شرایط خوبی هستند و احساس می‌كنم از لحاظ بدنی نیز كاملاً آماده هستم.
یادم است بعدِ یكی از تمرین‌هایم سرگیجه داشتم و نمی‌توانستم مقابلم را به خوبی ببینم. با اینكه دكترها پیش‌تر به من هشدار داده بودند اما آریتمی (بی‌نظمی ضربان قلب) در جای خود چندان غیرطبیعی به نظر نمی‌رسید و فكر نمی‌كردم تا این اندازه در معرض خطر باشم. بعد از عمل به صورت منظم از سوی كادر پزشكی باشگاه كنترل می‌شوم و فعلاً خیالم راحت است كه مشكلی در این خصوص ندارم و می‌توانم همچنان در بالاترین سطح به فوتبالم ادامه دهم. فكر می‌كنم حداكثر تا یك، دو و یا حتی سه سال دیگر بتوانم بازی كنم.
می‌دانم كه تعداد نفرات یووه زیاد است و باشگاه چاره‌ای جز فروش برخی از بازیكنان ندارد؛ اما بر خلاف شایعات صراحتاً می‌گویم هرگز با هیچ باشگاهی وارد مذاكره نشدم. حتی فصل گذشته و با وجود شرایطی كه به آنها اشاره كردم نیز همچنان 17 بازی برای یووه انجام دادم. در واقع در تمام 10 سال گذشته بر همین منوال حركت كرده‌ام و حتی با وجود مصدومیت نیز از این تعداد، كمتر بازی نكرده‌ام. از همان روزهای نخست شروع تمریناتم با یووه كاملاً مطمئن بودم كه فصل جدید را نیز با این تیم خواهم بود. شاید برخی فكر كنند به خاطر پول در یووه مانده‌ام اما من هرگز به خاطر پول فوتبال بازی نكرده‌ام. من عاشق این باشگاه و شهر تورین هستم؛ می‌خواهم با یووه رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تحقق ببخشم.
ساری از ما فوتبالی كاملاً متفاوت از الگری می‌خواهد. طبعاً در چنین شرایطی برای انطباق با سیستم جدید و سازگاری با آن نیاز به زمان داشتیم. هرچند در ابتدا مشكلاتی در این خصوص وجود داشت اما رفته‌رفته بهتر شدیم. با ساری رابطه خوبی دارم و مطمئن شده‌ام كه خصوصیات فیزیكی و فنی من توانسته او را برای همكاری متقاعد كند. من سبك بازی ناپولی و چلسی در زمان حضور او را دنبال كرده‌ام؛ می‌دانم كه تیم‌های تحت هدایت او پرفشار و پرتحرك بازی می‌كنند؛ خصوصیاتی كه برای من نیز بسیار جذاب است.
به همه مربیانی كه پیش‌تر با آنها كار كرده‌ام علاقه دارم؛ از مورینیو، آنچلوتی و یواخیم لو گرفته تا الگری و اكنون مائوریتسیو ساری. تا آنجا كه به یاد دارم همه آنها از من راضی بوده‌اند. (خنده)
در مورد شرایطم با یواخیم لو صحبت کرده‌ام. فکر می‌کنم عدم دعوتم به تیم ملی کاملاً موجه است. به هر حال فصل جدید را با هدف متقاعد کردن لو آغاز نخواهم کرد، بلکه سعی خواهم کرد کیفیت فنی‌ام را در بالاترین سطح ممکن نگه دارم؛ آنگاه او تصمیم نهایی را خواهد گرفت که در تیم ملی نیازی به حضور من دارد یا نه.
رقابت‌های امسال هیجان‌انگیزتر از فصل گذشته خواهد بود. اینتر قوی‌تر شده و مربی بسیار خوبی مثل آنتونیو کونته را در اختیار گرفته است. ناپولی نیز همیشه رقیبی سرسخت و مدعی برای یووه بوده است. باید فصل را به صورت متمرکز آغاز کنیم و با اعتماد به نفس بالا در رقابت‌های اروپایی حاضر شویم. ما رونالدو و دلیخت را برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی یا حتی نیمه‌نهایی نخریده‌ایم؛ بلکه با به خدمت گرفتن آنها بیش‌تر از هر زمان دیگر تنها به کسب جام قهرمانی می‌اندیشیم. در جلسات تمرینی یووه با تقسیم کردن بازیکنان به دو تیم 11 نفره می‌توان یک بازی در سطح لیگ قهرمانان برگزار کرد.
در اروپا 5، 6 تیم در یك سطح هستند. برای قهرمانی در این تورنمنت «كیفیت برتر» به تنهایی كافی نیست و برای موفق شدن به «ذهنیت برتر» نیز نیاز است. معتقدم یووه آن میزان از دیوانگی، كیفیت و انگیزه كه برای فتح این جام نیاز است را در خود دارد.
هنوز دوست دارم در لیست 11 نفر اصلی حضور داشته باشم. با این حال تنها در صورتی می‌توانم ادعا کنم که فصل خوبی را پشت سر گذرانده‌ام که بتوانم در 80 درصد بازی‌های یووه حضور داشته باشم و به همراه بیانکونری هر سه عنوان سری A، کوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورم.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: